مجموعه فرهنگی {الصـادقـِین} علیهم السلام

یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کُونُوا مَعَ الصّادقین (ترجمه: اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید) توبة/١١٩

مجموعه فرهنگی {الصـادقـِین} علیهم السلام

یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کُونُوا مَعَ الصّادقین (ترجمه: اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید) توبة/١١٩

مجموعه فرهنگی {الصـادقـِین} علیهم السلام

بُرَید گوید: از امام باقر (علیه السلام) درباره قول خدای عزوجل که می‌فرماید «‌اتَّقُوا اللَّهَ وَ کونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ‌» پرسیدم؟
حضرت فرمودند: « مقصود ماییم » .
مرحوم کلینی/اصول کافی ج 1/ص 208

#نقد_تصوف

⚠️ ردّ صوفیه در کلام امام هادی [علیه السلام]

📌 روایتی بسیار مهم و قابل تامل
 
✍️6821 - عن محمّد بن الحسین بن أبی الخطّاب قال: کنت مع [1] الهادی علیّ بن محمّد علیهما السّلام فی مسجد النبیّ صلّى اللّه علیه و آله و سلّم،فأتاه جماعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفری رضی اللّه عنه و کان رجلا بلیغا و کانت له منزلة عظیمة عنده علیه السّلام،ثمّ دخل المسجد جماعة من الصوفیة و جلسوا فی جانب مستدیرا و أخذوا بالتهلیل فقال علیه السّلام:لا تلتفتوا الى هؤلاء الخدّاعین فانّهم حلفاء الشیاطین و مخرّبوا قواعد الدین،یتزهّدون لراحة الأجسام و یتهجّدون لتصیید الأنعام،یتجوّعون عمرا حتّى یدیّخوا [2] للایکاف حمرا،لا یهلّلون الاّ لغرور الناس و لا یقلّلون الغذاء الاّ لملا العساس و اختلاس قلب الدّفناس [3]،یتکلّمون الناس باملائهم فی الحبّ و یطرحونهم بأدالیلهم فی الجبّ،أورادهم الرقص و التصدیة و أذکارهم الترنّم و التغنیة،فلا یتبعهم الاّ السفهاء و لا یعتقد بهم الاّ الحمقاء،فمن ذهب الى زیارة أحد منهم حیّا أو میّتا فکأنّما ذهب الى زیارة الشیطان و عبدة الأوثان،و من أعان أحدا منهم فکأنّما أعان یزید و معاویة و أبا سفیان،فقال له رجل من أصحابه علیه السّلام:

و إن کان معترفا بحقوقکم؟قال:فنظر إلیه شبه المغضب و قال:دع ذا عنک،من اعترف بحقوقنا لم یذهب فی عقوقنا،أما تدری انّهم أخسّ طوائف الصوفیّة و الصوفیّة کلّهم من مخالفینا و طریقتهم مغایرة لطریقتنا و إن هم الاّ نصارى و مجوس هذه الأمّة اولئک الذی یجهدون فی إطفاء نور اللّه و اللّه یتمّ نوره و لو کره الکافرون.


[1]- أی السیّد المرتضى الرازیّ
[2]- دیّخها:أی أذلها و قهرها
[3]- الدّفناس بالکسر:أی الغبی و الأحمق

▪️➖🔲➖⚠️📛⚠️•°•¤¤❌

راوی می گوید :

در مدینه در مسجد النبی صلی الله علیه و آله ، خدمت ✨ امام هادی علیه السلام بودم ....
چندی نگذشت که گروهی از فرقهء "صوفیه" داخل مسجد شدند و در یک طرف مسجد حلقه وار نشستند و شروع به ذکر لاإلهَ الا الله کردند ....

👈👈 در این هنگام امام علیه السلام به ما فرمودند :

🌀 اعتنایی به این گروه فریبکاران نکنید ؛
اینان [👹همکاران #شیاطین و 🛠#ویران_کنندگان] پایه های #دین اند ؛
زهد و وارستگی از خود نشان می دهند تا به تن آسایی برسند ؛
شب به نماز برمی خیزند تا چهارپایان (#عوام کالانعام🐐) را به دام خود بیفکنند ؛
یک عمر اظهار گرسنگی می کنند تا خرانی را رام خود ساخته و پالان بر دوششان بگذارند ؛
ذکر "لااله الا الله" نمی گویند مگر برای فریب دادن مردمان ؛
از غذا و خوراک کم نمی کنند مگر برای پر کردن ظرفهای بزرگ و ربودن دلهای ساده دلان ؛
با مردم به نرمی و مهرآمیز سخن می گویند و با همین نرم گویی، آن بیخبران را به قعر چاه #ضلال دائم می افکنند ؛
اَورادشان: 👏#کف_زدن است و رقصیدن ؛
اذکارشان نغمه سرودن است و 🎶آواز خواندن ؛
و لذا پیروی از آنها نمی کنند مگر کم خردان و اعتقاد به آنها پیدا نمی کنند مگر ابلهان ؛
حال هر کس به زیارت و دیدار یکی از مرده و زندهء آنها برود ، مانند این است که به زیارت #شیطان و بت پرستان رفته است ؛
هر کس به نحوی یکی از آنها را یاری کند مانند آن است که یزید و معاویه و ابوسفیان را یاری کرده است .

📌 در این هنگام که امام علیه السلام به این شدت از آنها اظهار تنفر نمود ، یکی از یاران امام با تعجب پرسید :

🗯 آیا اگر چه آن (فرد صوفی) اقرار و اعتراف به حقوق شما بنماید؟

راوی می گوید :

امام علیه السلام ، مانند شخصی خشمگین به او نگاه کردند و فرمودند :

🌀 واگذار این سخن را ! کسی که معترف به حقوق ما باشد ، به راهی که موجب اذیت و آزار ماست نمی رود !
آیا نمی دانی که آنها (کسانی که در عین اعتراف به حق ما ، به راه خلاف رضای ما می روند) پست ترین طوایف صوفیه اند ؟!
و ❌#صوفیه [همگی از مخالفین ما] هستند❌؛

طریقهء آنها مغایر با طریقهء ماست ؛
و نیستند آنها مگر نصارا و مجوس این امت ؛
و همانانند کسانی که با جدیت و جهد تمام ، برای خاموش ساختن نور خدا می کوشند ؛
و خداوند نور خود را به آخر می رساند اگر چه کافران نپسندند .

🔗 #لینک_کتاب :
https://goo.gl/TzR1XG

▪️➖🔲➖⚠️📛⚠️•°•¤¤❌  

📚 کتاب #سفینة_البحار /مرحوم محدث قمی/ج5 ص199 (انتشارات : أسوه) به نقل از کتاب نفیس "#حدیقة_الشیعه" از تالیفات مرحوم محقق اردبیلی  .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهـم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein
🎥 #کلیپ_تصویری
❌ #نقد_تصوف_و_فلسفه

🔰 #آیت_الله_سیدان:

👈 گفته میشود که : بنده گاهی حاشیه میزنم ؟!
👈 عرض کنم : مَن نه که مناسب نمیدانم بلکه «حرام» میدانم که بعضی از سخن ها و نقد ها برای «عموم مردم» نقل بشود.
👈 اگر بیانی میکنیم : بدلیل انتشار فراوان این افکار است !!
👈 نسبت به خیلی از «عرفا و فلاسفه» این چنین میگوئیم :
قصد نداشته اند که بـَد بگویند ولی بـَد گفته اند .
👈 بعضی ها اینقدر شلوغ کرده اند که : باید جور دیگر صحبت کرد.
👈 از باب نمونه : «إبن عربی» در ارتباط  با آیه «وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ یَعِظُهُ یَا بُنَیَّ لَا تُشْرِکْ بِاللَّـهِ ۖ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ ﴿لقمان/١٣﴾» میگوید:

أی : إن الشرک لجهل عظیم ، لأن المشرک جعل ..... ‼️😳



💾 #دانلود_کلیپ👇
https://ytre.ir/NP


⏳ #مدت_کلیپ : 4 دقیقه و 22 ثانیه
📥 #حجم : 3.7 مگابایت

✅ لطفا 👀  ببینید ✅
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#نقد_فلسفه
#نقد_تصوف_و_عرفان

ترجیح طریقه صوفیه و عرفا بر طریقهء انبیا و ائمه در مکتب عرفا



👈 مطلب فوق: شکاف بین فلسفه ملاصدرا و معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.


#نقد_تصوف
توهین اهل #سقیفه و اهل #تصوف به ساحت #حضرت_مریم و #جبرئیل علیهما‌ السلام

➖▪️¤🔎📚🔍▪️¤➖

🗣 #نقد_تصوف بیضاوی از اعاظم مفسرین و علمای اهل تسنن در تفسیر آیه ۱۷ سوره مریم می‌نویسد:

❌ قیل قعدت فی مشرفة للاغتسال من الحیض متحجبة بشیء یسترها وکانت تتحول من المسجد إلى بیت خالتها إذا حاضت وتعود إلیه إذا طهرت فبینما هی فی مغتسلها أتاها جبریل علیه السلام متمثلاً بصورة شاب أمرد سوی الخلق لتستأنس بکلامه ، ولعله لتهییج شهوتها به فتنحدر نطفتها إلى رحمها .

🔸 هنگامی که حضرت مریم (علیها السلام) در حال غسل کردن بود، جبرئیل به شکل یک جوان بدون ریش بر او وارد شد و شهوت مریم را شعله‌ور کرد و بعد جبرئیل نطفه‌اش را وارد رحم مریم کرد!(العیاذبالله)

📚 تفسیر البیضاوی، جلد ۴، صفحه ۷

📸 #اسکن_کتاب
http://bit.ly/2HfIgeU

📥#پوستر
http://bit.ly/2GdNaaK

👈جایگاه بیضاوی در نزد علمای اهل تسنن:

▪️الْبَیْضَاوِیّ عبد الله بن عمر الشَّیْخ الإِمَام الْعَالم الْعَلامَة الْمُحَقق المدفق نَاصِر الدّین الشِّیرَازِیّ الْبَیْضَاوِیّ صَاحب التصانیف البدیعة الْمَشْهُورَة …..

📚 الوافی بالوفیات، تالیف صفدی، جلد ۱۷، صفحه ۲۰۶، چاپ دار احیاء التراث

▪️کانَ إِمَامًا مبرزا نظارا صَالحا متعبدا زاهدا.

📚 طبقات الشافعیة الکبرى، تالیف ابو نصر سبکی، جلد ۸، صفحه ۱۵۷، چاپ هجر

▪️کان إماما علامة، عارفا بالفقه والتفسیر والأصلین والعربیة والمنطق، نظّارا صالحا متعبّدا زاهدا شافعیا.

📚 طبقات المفسرین، تالیف محمد بن علی الداوودی، جلد ۱، صفحه ۲۴۸، طبع دار الکتب العلمیة

▪️عبد الله بن عمر بن محمد بن علی الشیرازی، أبو سعید، أو أبو الخیر، ناصر الدین البیضاوی: قاض، مفسر، علامة.

📚 الاعلام، تالیف زرکلی، جلد ۴، صفحه ۱۱۰، چاپ دار العلم للملایین
_________

حال نظر یکی از مروجین تصوف معاصر را نیز بخوانید:

شهوت در مریم ساری شد و جسم عیسی از آبی که از مریم محقق شد و از آب متوهمی که از جبرئیل در رطوبت آن نفخ ساری شد، خلق گردید.

📚 ممد الهمم در شرح فصوص الحکم، صفحه ۳۵۲

📸 #اسکن_کتاب
http://bit.ly/2nZgETd

📥#پوستر
http://bit.ly/2ErGucR

➖▪️¤🔎📚🔍▪️¤➖

به راستی این عبارات سخیف ، به تفسیر قرآن شبیه است یا داستان های اسرائیلیاتی یهود؟؟؟!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#نقد_عرفان
#نقد_تصوف

💢معراج به سوی تخت شیطان در آسمان‼️
🔥دام شیطان برای مدعیان ارتباط با عالم غیب⚠️و کشف و شهود (همچون عرفا و صوفیه و...)


👈رجال الکشی: سَعْدٌ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ وَ ابْنِ یَزِیدَ وَ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ جَمِیعاً عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنْ
 حَفْصِ بْنِ عَمْرٍو النَّخَعِیِّ قَالَ:
کُنْتُ جَالِساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَال:َ
لَهُ رَجُلٌ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنَّ أَبَا مَنْصُورٍ حَدَّثَنِی أَنَّهُ رُفِعَ إِلَى رَبِّهِ وَ تَمَسَّحَ عَلَى رَأْسِهِ وَ قَالَ لَهُ بِالْفَارِسِیَّةِ یَا پسر.
💠فقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام:
حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ جَدِّی أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَالَ:
 إِنَّ #إِبْلِیسَ اتَّخَذَ عَرْشاً فِیمَا بَیْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ اتَّخَذَ زَبَانِیَةً بِعَدَدِ الْمَلَائِکَةِ فَإِذَا دَعَا رَجُلًا فَأَجَابَهُ وَطِئَ عَقِبَهُ وَ تَخَطَّتْ إِلَیْهِ الْأَقْدَامُ تَرَاءَى لَهُ إِبْلِیسُ وَ رُفِعَ إِلَیْهِ وَ إِنَّ أَبَا مَنْصُورٍ کَانَ رَسُولَ إِبْلِیسَ #لَعَنَ اللَّهُ أَبَا مَنْصُورٍ لَعَنَ اللَّهُ أَبَا مَنْصُورٍ ثَلَاثاً.

💠 شخصی به حضرت صادق علیه السلام  فرمود:
(شخصی به نام [ابامنصور] ادعا کرده است و به او گفته است که به سوی پروردگار بالا برده شده است(یعنی به معراج رفته است و .....)

💠 #امام_صادق علیه السلام به وی فرمودند :
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:

همانا ابلیس(رئیس شیاطین) در بین زمین و آسمان تخت سلطنتی برنهاده و به عدد فرشتگان یارانی برگزیده است پس چون کسی را به سوی خویش دعوت کند و آن کس او را اجابت کند و مردمان پیرو او گردند، (ابلیس) بر او تجلی می کند و او را به سوی عرش خویش بالا می برد‼️ پس به درستی که ابا منصور فرستاده ی ابلیس است،خدا لعنت کند ابامنصور را ،خدا لعنت کند ابامنصور را،خدا لعنت کند ابامنصور را.

📚 بحار الأنوار- ط دارالاحیاء التراث نویسنده: العلامة المجلسی جلد: 25  صفحه: 282

▪️▫️🔴▪️▫️🔴▪️▫️

📌 پی نوشت :

دوستان بزرگوار!!
یکی از فریب های بزرگ مدعیان کشف و شهود از #صوفیه گرفته تا عرفای اصطلاحی را برای شما بیان نمودیم ؛
این ادعا و خبر دادن از اخبار و ارتباط با آسمان و عالم غیب برای مریدان سالهای سال است که👈به عنوان مهمترین وسیله و حربه برای گمراه کردن مردم نادان و بیچاره مورد استفاده قرار می گیرد ؛
برای مثال محی الدین #ابن_عربی که از بزرگترین مشاهیر صوفیه و عرفا است همچون ابامنصور ادعای معراج رفتن نمود و بسیاری از عوام الناس را با این ادعا مجذوب خود نمود ؛
غافل از اینکه مریدان بدبخت و بیچاره نمی دانند که ابن عربی نیز همچون سایر مدعیان دروغین ارتباط با عالم غیب ،اسیر دام و مکر #ابلیس بزرگ بوده است و آنچه رویت کرده جز تخت و کرسی شیطان نبوده است‼️.
خوب است که یکبار دیگر یادآور بشویم قسمتی از حدیث ثقلین را ، پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند :
مادامی که به قرآن و عترتم اهل بیتم تمسک بجوئید هرگز گمراه نخواهید شد.و باید بدانیم تمام کسانی که اسیر چنگال و دام ابلیس شده اند کسانی هستند که از زیر بار مسئولیت اطاعت و تبعیت از قرآن و اهل بیت علیهم السلام شانه خالی کرده اند.
▪️▫️🔴▪️▫️🔴▪️▫️
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#نقد_تصوف
#نقد_مولوی

🚫مولوی و تحریف #حدیث_سفینه

مولوی در دشمنی با اهل بیت تا آنجا پیش میرود که حتی متن احادیث نبوی را در باب فضایل اهل بیت علیهم السلام تغییر میدهد‼️❕

🗯نمونه:
حدیث مشهور و مورد اتفاق سفینه از #پیامبر صلى ‏الله علیه و آله که فرمودند:
“مثال #اهل_بیت من مانند کشتی نوح است که هرکس سوار شود، نجات یابد و هرکس تخلّف کند هلاک شود”

این حدیث را دهها دانشمند بزرگ اهل سنت نقل نموده و حکم به صحّت آن داده اند،

 3312 - أَخْبَرَنَا مَیْمُونُ بْنُ إِسْحَاقَ الْهَاشِمِیُّ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ، ثنا یُونُسُ بْنُ بُکَیْرٍ، ثنا الْمُفَضَّلُ بْنُ صَالِحٍ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ، عَنْ حَنَشٍ الْکِنَانِیِّ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا ذَرٍّ، یَقُولُ: وَهُوَ آخِذٌ بِبَابِ الْکَعْبَةِ: أَیُّهَا النَّاسُ، مَنْ عَرَفَنِی فَأَنَا مَنْ عَرَفْتُمْ، وَمَنْ أَنْکَرَنِی فَأَنَا أَبُو ذَرٍّ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «مَثَلُ أَهْلِ بَیْتِی مَثَلُ سَفِینَةِ نُوحٍ مَنْ رَکِبَهَا نَجَا، وَمَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ»
👈هذَا حَدِیثٌ صَحِیحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ یُخْرِجَاهُ .

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/Jcmgq8

📚المستدرک على الصحیحین للحاکم نویسنده : الحاکم، أبو عبد الله جلد : 2  صفحه : 373 /  الناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت

اما مولوی در اشعارش به جای کلمه اهل بیت از اصحاب استفاده میکند ❕❗️

🔸بهر این فرمود پیغمبر که من                🔹هم چو کشتی ام به طوفان زمن
🔸ما و "اصحاب" ایم چون کشتی نوح       🔹هر که دست اندر زند یابد فتوح

#لینک_شعر
https://goo.gl/kyTtfM


☪️به مولوی که یک #سنی_حنفی است می گوییم آیا این حدیث را در معتبرترین کتاب خودتان ندیده ای که :

 30 - حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرِ بْنُ أَبِی شَیْبَةَ، وَسُوَیْدُ بْنُ سَعِیدٍ، وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَامِرِ بْنِ زُرَارَةَ، وَإِسْمَاعِیلُ بْنُ مُوسَى، قَالُوا: حَدَّثَنَا شَرِیکٌ، عَنْ سِمَاکٍ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، عَنْ أَبِیهِ، قَالَ:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ کَذَبَ عَلَیَّ مُتَعَمِّدًا، فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ»

👈 کسی که عمدا بر من دروغ ببندد، جایگاهی از آتش برای خود فراهم کرده است.
 
🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/ijFnLJ

📚سنن ابن ماجه نویسنده : ابن ماجه  جلد : 1  صفحه : 13
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

 #نقد_تصوف
🎙 #کلیپ_صوتی

🔰 #استاد_عابدی:

1- 👈 تعریف : الف)صوفیه ، ب)درویش ، ج)عارف
2 - 👈فرق صوفیان ایرانی و غیر ایرانی
3- 👈عملکرد صوفیان داخلی
4 - 👈بیان : ماهیت صوفیان گنابادی
5 - 👈 سابقه صوفیان گنابادی
6 - 👈 سران ممکلتی صوفی در گذر زمان
7 - 👈نحوه و سازنده خانقاه

و....

#مدت_کلیپ : 12 دقیقه و 16 ثانیه
📥 #حجم: 8.46 MB

لینک_صوت :
https://goo.gl/RDR3dg

بیانات_استاد :

خبرگزاری رسا، بیانات استاد عابدی، درباره دروایش را منتشر کرد:

سخنان مهم استاد عابدی درباره دراویش؛
از دربار شاه تا مرتاض هندی | اعتقاد به "صلح کل" با طعم خشونت؟

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت:
💠  بین صوفی و عارف فرق بگذارید؛ اینها دو چیز است. الان در حوزه جریاناتی راه افتاده که هر عارفی را صوفی و هر صوفی را عارف می‌گویند؛ در حالی که این، خلط مبحث است. این‌ها دو گروه‌ کاملا جدا از هم هستند.

🔹 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در پایان درس خارج اصول که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار  شد، به مناسبت وقایع خیابان پاسداران تهران نکات  جالب و مهمی را درباره دراویش و صوفیه مطرح کرد که  تقدیم خوانندگان می‌شود.

عارف با صوفی متفاوت است

💠 بین صوفی و عارف فرق بگذارید؛ اینها دو چیز است. الان در حوزه جریاناتی راه افتاده که هر عارفی را صوفی می‌گویند و هر صوفی را عارف می‌گویند؛ در حالی که این، خلط مبحث است. این‌ها دو گروه‌اند و کاملا از هم جدا هستند.

🔹  امام خمینی(ره) هر جا می‌خواهد دراویش را نام ببرد، می‌فرماید:«جهله صوفیه». ملاصدرا هم می‌گوید «جهله صوفیه».  هر وقت می‌خواهند عرفا را نام ببرند، می‌گویند «محققین صوفیه»؛ پس عارف و صوفی دو چیز است. افرادی مثل امام خمینی، علامه طباطبایی، آیت الله بهجت و میرزا جواد آقا ملکی عارف هستند و صوفی نیستند.

🔹 تا قرن پنجم صوفی و عارف یک چیز بود. ازقرن ششم به بعد صوفی یک چیز است و عارف چیز دیگر. اینهایی که در تهران این اتفاق را ایجاد کردند صوفی هستند و عارف نیستند. تاریخ اینها هم  خیلی قدیمی است و از قبل از اسلام بودند.

صوفی داخل کشور و خارج کشور با هم تفاوت دارند

💠 بین صوفی داخل کشور و خارج کشور فرق بگذارید. این هم یک بحث سیاسی نیست. ما الان در مصر یا لیبی خیلی صوفی و درویش داریم، ولی مبارزه کنندگان با آمریکا یا استعمار انگلیس و فرانسه همین صوفی‌ها بودند.

🔹 ولی یکی از صوفیان داخل کشور در این هشت سال جنگ جبهه نرفت. خودشان می‌گویند دین از سیاست جداست و در واقع دروغ می‌گویند. ارتشبد نصیری رئیس ساواک، صوفی و از همین گنابادی‌ها بود. قبل از ارتشبد نصیری، سپهبد مقدم از همین‌ها بود. اسدالله علم، وزیر دربار شاه از همین صوفی‌های گنابادی‌ بود.

🔹 زمانی که هنوز مشهد فرودگاه نداشت، گناباد فرودگاه داشت. چون ارتشبد نصیری صوفی بود  و می‌خواست به گناباد  برود  و دست قطب را ببوسد و بیاید ریاست ساواک را داشته باشد.

🔹 شاید حدود صد فرقه درویشی در کشور است و خارج کشور هم بیشتر از این است.

  قطع سلسله سند، دلیلی بر بطلان صوفیه

💠 صوفی یا درویش هیچ دلیلی بر بطلان کارش، مهمتر از این نیست که سلسله سندشان  قطع شود؛ مثل روایت که سند می‌خواهد تا برسد به معصوم. تصوف هم اینطور است؛ یعنی این کسی که قطب است باید از قطب قبلی اجازه داشته باشد تا به امیرالمؤمنین علیه‌السلام برسد. اگر یک جا سند قطع شود دلیل بر بطلان تصوف است.

🔹 در مورد دراویش گنابادی‌ها سندشان این است که اولا «رضا علی شاه» اجازه از «سلطان محمد گنابادی» ندارد؛ یعنی اینجا سند قطع شده است.  

🔹👈 ثانیا  سلطان محمد که دراویش گنابادی از او درست شده‌اند می‌گوید: فقر (صوفی گری) در ایران وجود نداشت، من رفتم از یک مرتاض هندی در حیدر آباد فقر را یاد گرفتم و اینجا گسترش دادم. سلسله سند این درویش‌های نعمت اللهی به یک مرتاض هندی می‌رسد.

💠 آخوند صاحب کفایه یک فتوای قتل صادر کرد و آن هم حکم قتل همین سلطان محمد، رئیس گنابادی‌ها بود و جنازه‌اش را در چاه توالت انداختند.

  مؤسس خانقاه

💠 این‌ دراویش در خانقاه می‌روند، ولی در مسجد نمی‌روند. مسجد را انبیاء ساختند؛ ولی اولین کسی که خانقاه را ساخت یک معمار مسیحی  مصری بود که در کوفه اولین خانقاه را ساخت.

🔹 حجاب دهان

قبل از انقلاب، حرم مطهر حضرت معصومه(س) دست همین صوفی‌های گنابادی‌ها بود و هر روز بعد از ظهر در حرم جلسه داشتند و این هم عادی بود که معمم بودند، ریششان را می‌تراشیدند و سبیل می‌گذاشتند. سبیل را حجاب دهان می‌دانند؛ در حالی که طرفدار حجاب نیستند و زنانشان مقید حجاب نیستند.

💠 زمخشری کتابی دارد و در آن می‌گوید که وقتی‌ این صوفی‌ها «هو هو» یا «علی علی» می‌گویند، نه مقصودشان حضرت علی است و نه  مقصودشان خداست؛ اینها یک عشق شهوانی را می‌گویند.

✅ زمانی در اصفهان دراویشی بودند؛  طلبه‌ای آب خورد و گفت «سلام بر حسین و لعنت بر یزید». دراویش  عمامه از سر طلبه برداشتند و او را کتک زدند که چرا به یزید توهین کرده است. چون معتقد به صلح کل هستند که یعنی کسی به یزید هم نباید اهانت کند!

شناسه خبر: ۵۵۶۴۳۱
https://goo.gl/zkW4GJ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#نقد_تصوف
🗯نظر آیت الله #مرعشی نجفی:



⚠️ از نظر من مصیبت صوفیه بر اسلام ، از اعظم مصایب است ⚠️
ــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهـم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#نقد_تصوف

❌ تشویق به گناه از طرف شیوخ صوفیه و عرفان


➖◻️◽️◼️◽️¤¤

صوفی مشهور #شمس_الدین_افلاکی نقل می‌کند:

فردی می‌خواست به خدمت ابا یزید بسطامی در آید و از مریدان او گردد. شیخ به او گفت: «از این گناهان مشهور که در افواه اناث و ذکور مذکور است هیچ کرده؟ گفت: نی.
فرمود که برو همه را ببین و بگذر و آنگاه بیا و مرید شو تا مبادا که در خلوت آن زهد صرف تو ترا ره زنی کند و عجبی در باطن تو سر زند و به کلی ذلول شیطان ذلیل شوی و از شومی خودبینی از خدابینی محروم مانی» !‼️!

📚مناقب العارفین، تالیف افلاکی، جلد ۱، صفحه ۴۳۹-۴۴۰

📸 #اسکن_کتاب :



📸 #پوستر:


_____

پی نوشت: مدعیان عرفان گاهی مریدان خود را به انجام گناه تشویق می‌کنند تا مبادا دچار غرور شوند.
برای این که فرد به مقام توبه نائل شده و به درک این حقیقت دست یابد که «التائب من الذنب کمن لاذنب له» او را به انجام گناه تشویق می‌کنند!!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.