مجموعه فرهنگی {الصـادقـِین} علیهم السلام

یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کُونُوا مَعَ الصّادقین (ترجمه: اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید) توبة/١١٩

مجموعه فرهنگی {الصـادقـِین} علیهم السلام

یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کُونُوا مَعَ الصّادقین (ترجمه: اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید) توبة/١١٩

مجموعه فرهنگی {الصـادقـِین} علیهم السلام

بُرَید گوید: از امام باقر (علیه السلام) درباره قول خدای عزوجل که می‌فرماید «‌اتَّقُوا اللَّهَ وَ کونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ‌» پرسیدم؟
حضرت فرمودند: « مقصود ماییم » .
مرحوم کلینی/اصول کافی ج 1/ص 208

#اهل_سنت_لطفا_تأمل_کنند

  معاویه از دیدگاه مولایمان أمیرالمؤمنین علی بن أبی طالب[علیه السلام]

👓 لطفا با دقت بخوانید!
➖▪️¤🔎📚🔍▪️¤➖
 
📝 و من کتاب له علیه السلام الی معاویه :
و ان البغی و الزور یوتغان المرء فی دینه و دنیاه ، و یبدیان خلله عند من یعیبه ، وقد علمت انک غیر مدرک ما قضی فواته ، و قد رام اقوام امرا بغیر الحق فتالوا علی الله فاکذبهم ، فاحذر یوما یغتبط فیه من احمد عاقبه عمله ، و یندم من امکن الشیطان من قیاده فلم یجاذبه 👈و قد دعوتنا الی حکم القرآن و لست من اهله👉 ، و لسنا ایاک اجبنا ، و لکنا اجبنا القرآن فی حکمه ، و السلام .

📸 #اسکن_کتاب


📝#ترجمه :
🔰از نامه های امام علیه السلام به معاویه :

#ظلم و #ستم و کارهای خلافِ حقِ انسان را در دین و دنیایش به #هلاکت می اندازد . و #نقائص و #عیوب او را نزد عیب جویان آشکار می سازد من می دانم که آنچه از دست رفته به دست نتوانی آورد.  گروهی در مطالبه امریبه ناحق برخاسته اند و در این راه سوگند یاد کرده اند خداوند هم این سوگندشان را تکذیب کرده است . [ ای معاویه ] از روزی برحذر باش که افرادی که کارهای پسندیده انجام داده اند خوشحالند و تاسف می خورند چرا کم عمل کرده اند و کسانی که #شیطان را زمامدار خود قرار داده اند سخت پشیمان می گردند. 👈 تو ما را به حکم قرآن دعوت کردی در حالی که خود #اهل_قرآن_نیستی👉 و ما هم پاسخ مثبت به تو ندادیم . بلکه به قرآن پاسخ دادیم و حکمش را پذیرفتیم و به آن تن در دادیم ؛ والسلام.

🔗 #لینک_کتاب
http://bit.ly/2uLuxdr

📚 نهج البلاغة ط-مطبعة الإستقامة نویسنده : محمد عبده    جلد : 3  صفحه : 87
________________

👈 🔰بنابر این طبق کلام صریح امیرالمومنین علیه السلام ، معاویه اهل قرآن نیست✅👉

💠جایگاه معاویه نزد امیرالمومنین علی علیه السلام

➖▪️¤🔎📚🔍▪️¤➖

📝 وکَانَ عَلِیٌّ إِذَا صَلَّى الْغَدَاةَ یَقْنُتُ فَیَقُولُ: اللَّهُمَّ الْعَنْ مُعَاوِیَةَ وَعَمْرًا وَأَبَا الْأَعْوَرِ وَحَبِیبًا وَعَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ خَالِدٍ وَالضَّحَّاکَ بْنَ قَیْسٍ وَالْوَلِیدَ! فَبَلَغَ ذَلِکَ مُعَاوِیَةَ فَکَانَ إِذَا قَنَتَ سَبَّ عَلِیًّا وَابْنَ عَبَّاسٍ وَالْحَسَنَ وَالْحُسَیْنَ وَالْأَشْتَرَ.

📸 #اسکن_کتاب



📝 زمانی که علی علیه السلام در نماز قنوت می گرفت 👈 لعنت می کرد معاویه و عمرو و ابا الاعور وحبیب و عبد الرحمن بن خالد و ضحاک بن قیس و ولید را ، این مطلب به معاویه رسید  پس هر موقع معاویه قنوت میگرفت علی علیه السلام و ابن عباس و حسن و حسین علیهما السلام و مالک اشتر را سب میکرد.

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/icFN7b

📚 الکامل فی التاریخ نویسنده : ابن الأثیر جلد: 3  صفحه: 333
___________

● أمیرالمؤمنین علی علیه السلام که معیار حق است ، جایگاه معاویه نزد ایشان مشخص شد !
● معاویه ، علی علیه السلام را سب میکرد ،

⁉️حکم سب امیرالمومنین علیه السلام چیست⁉️

📚 مسند أحمد ط الرسالة نویسنده: أحمد بن حنبل جلد: 44  صفحه: 329

سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: " مَنْ سَبَّ عَلِیًّا، فَقَدْ سَبَّنِی.
✅إسناده صحیح

📸 #اسکن_کتاب

رسول الله فرمودند:
هر کس علی علیه السلام را سب کند مرا سب کرده!

✅سند این روایت صحیح است.

➖▪️¤🔎📚🔍▪️¤➖
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تأمل_کنند

نظر #ابن عباس درباره معاویه :
معاویه #حمار است‼️

➖▪️¤🔎📚🔍▪️¤➖

🔵 أنَّ أَبَا غَسَّانَ مَالِکَ بْنَ یَحْیَى الْهَمْدَانِیَّ حَدَّثَنَا قَالَ: ثنا عَبْدُ الْوَهَّابِ بْنُ عَطَاءٍ , قَالَ: أنا عِمْرَانُ بْنُ حُدَیْرٍ , عَنْ عِکْرِمَةَ أَنَّهُ قَالَ: کُنْتُ مَعَ ابْنِ عَبَّاسٍ عِنْدَ مُعَاوِیَةَ نَتَحَدَّثُ حَتَّى ذَهَبَ هَزِیعٌ مِنَ اللَّیْلِ , فَقَامَ مُعَاوِیَةُ , فَرَکَعَ رَکْعَةً وَاحِدَةً ,
👈🏻فقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: مِنْ أَیْنَ تُرَى أَخَذَهَا الْحِمَارُ؟👉🏻

📸 #اسکن_کتاب


🔴عکرمه می گوید با ابن عباس پیش معاویه بودم و صحبت می کردیم تا این که قسمتی از شب گذشت و معاویه برخاست و یک رکعت نماز خواند.
👈🏻ابن عباس گفت : این الاغ این کار را از کجا گرفته است؟👉🏻

📚نخب الأفکار فی تنقیح مبانی الأخبار فی شرح معانی الآثار،ج5،ص80 ط وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامیة – قطر

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/syjMmA

➖▪️¤🔎📚🔍▪️¤➖
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تأمل_کنند

⚠️ جملات پایانی #خلیفه_اول در بستر مرگ

 📸 #مستندات_تصویری
➖▪️➖¤¤🔎📚🔍¤¤▪️➖

1- شمس الدین #ذهبی:
ابوبکر در لحظات آخر مرگش پشیمان بود ، و گفت : ای کاش خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را هتک حرمت نمی کردم!



ثُمَّ قَالَ: أَمَا إِنِّی لا آسَى عَلَى شَیْء إِلا عَلَى ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ، وَثَلاثٍ لَمْ أَفْعَلْهُنَّ، وَثَلاثٍ وَدِدْتُ أَنِّی سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ عنهنّ: وددت أنّی لم أَکُنْ کَشَفْتُ بَیْتَ فَاطِمَةَ وَتَرَکْتُهُ وَأَنْ أُغْلِقَ علیّ الحرب...

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/Qd5NBh

📚 تاریخ الاسلام ت تدمری نویسنده : الذهبی، شمس الدین جلد : 3  صفحه : 118

2- حافظ أبی القاسم #الطبرانی:
ابوبکر در لحظات آخر مرگش پشیمان بود ، و گفت : ای کاش خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را هتک حرمت نمی کردم!



فَأَمَّا الثَّلَاثُ اللَّاتِی وَدِدْتُ أَنِّی لَمْ أَفْعَلْهُنَّ: فَوَدِدْتُ أَنِّی لَمْ أَکُنْ کَشَفْتُ بَیْتَ فَاطِمَةَ وَتَرَکْتُهُ، وَأَنْ أَغْلِقَ عَلَیَّ الْحَرْبَ ...

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/eWnCPq

📚 المعجم الکبیر للطبرانی نویسنده: الطبرانی جلد: 1  صفحه: 62 /دار النشر: مکتبة ابن تیمیة - القاهرة

3- أبی جعفر محمد بن جریر #الطبری:
ای کاش در روز اجتماع در سقیفه بنی ساعده أمر خلافت را به گردن شخصی دیگر می انداختم



وَوَدِدْتُ أَنِّی یَوْمَ سَقِیفَةَ بَنِی سَاعِدَةَ کُنْتُ قَذَفْتُ الأَمْرَ فِی عُنُقِ أَحَدِ الرَّجُلَیْنِ- ...

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/Lvaq91

📚 تاریخ الطبری تاریخ الرسل والملوک وصله تاریخ الطبری نویسنده : الطبری، أبو جعفر جلد : 3  صفحه : 430

4- محمد بن #عبدالوهاب:
اشاره به آدم‌سوزی ابوبکر!
👈 سوزاندن فجاة بن سلمی ، متهم به قتل و دزدی بدون هیچ قضاوتی! دست و پا بسته در آتش ، در حالیکه شهادتین میگفت!
جریانی که ابوبکر در لحظات مرگ از آن پشیمان بود!!!

 [قتل الفجاءة وتحریقه]
.... ومعه رجل من بنی الشرید. یقال له: نجبة بن أبی المیثاء مع قوم من أهل الردة. فلما بلغ أبا بکر خبره کتب إلى طریفة بن حاجر .... قال طریفة: إن کنت صادقا فألق السلاح، ثم انطلق إلى أبی بکر فأخبره خبرک، فوضع السلاح فأوثقه طریفة فی جامعة، فقال: لا تفعل، فقال طریفة: هذا کتاب أبی بکر إلی، فقال الفجاءة: سمعا وطاعة، فبعث به فی جامعته مع عشرة من بنی سلیم. فأرسل به أبو بکر إلى بنی جشم فحرقته بالنار.

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/4kdXwb

📚 مختصر سیرة الرسول صلى الله علیه وسلم لمحمد بن عبد الوهاب نویسنده : محمد بن عبد الوهاب جلد: 1  صفحه: 285-286

➖▪️➖¤¤🔎📚🔍¤¤▪️➖

❌ این جملات را با جملات پایانی امیرالمؤمنین علیه السلام مانند "فُزتُ وَ رَبَّ الکَعبَه" و یا با وصیت ایشان به امام مجتبی علیه السلام (در نهج البلاغه) ، مقایسه فرمایید و خود قضاوت نمایید!

✅الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ✅
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تأمل_کنند
#نقل_فضائل_از_کتب_مخالفین

❗️استدلال احمد بن حنبل به #قسیم_النار بودن #امیرالمؤمنین علیه السلام❗️

👈 قال وسمعت مُحَمَّد بْن منصور یقول کنا عند أَحْمَد بْن حَنْبَل فقال: له رجل یا أبا عَبْد اللَّه ما تقول فِی هذا الحدیث الذی یروی أن علیا قَالَ:
" أنا قسیم النار "
فقال: وما تنکرون من ذا ألیس روینا أَنَّ النَّبِیَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - قَالَ لعلی:
" لا یحبک إلا مؤمن ولا یبغضک إلا منافق "
قلنا: بلى
قَالَ: فأین المؤمن؟
قلنا: فِی الجنة
قَالَ: وأین المنافق؟
قلنا فِی النار
✅قَالَ: فعلیٌ قَسِیمُ النار. ✅


📸 #اسکن_کتاب


🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/cexdBm

🔶محمد بن منصور می گوید:

🔻نزد احمد بن حنبل بودیم که مردی به او گفت: چه می گویی درباره این حدیث که از #علی علیه السلام روایت شده که من تقسیم کننده جهنم هستم؟
احمد بن حنبل گفت: شما چرا این را انکار می کنید،
آیا از #رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) نقل نشده است که به علی علیه السلام فرمود: تو را جز #مؤمن دوست ندارد و جز #منافق دشمن نمی دارد؟
گفتند: آری.
گفت: مؤمن کجاست؟ گفتیم: در بهشت،
گفت: منافق کجاست؟ گفتیم: در آتش،
گفت: پس علی علیه السلام تقسیم کننده آتش (دوزخ) است.

📚طبقات الحنابلة نویسنده : ابن أبی یعلى جلد: 1  صفحه: 320

#اهل_سنت
#احمد_بن_حنبل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تأمل_کنند

⚠️ گوشه هایی از نحوهء انتخاب #خلیفه_اول برای خلافت ،
با استناد به دو کتاب معتبر اهل تسنن
صحیح بخاری
تاریخ طبری

👓 لطفا با دقت مطالعه فرمایید!

➖▪️¤¤🔎📚🔍¤¤▪️➖


✍️... نقل است که هنگام بیعت با ابوبکر در #سقیفه نزدیک بود سعد بن عباده کشته ‌شود و به نقل بخاری به سوی سعد هجوم‌ برده‌ می‌شود ؛
👈قال هشام عن أبى مخنف قال عبد الله بن عبد الرحمن: فأقبل الناس من کل جانب یبایعون ... وکادوا یطؤون سعد بن عبادة👉

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/ordaUa

در این هنگام یکی از یاران سعد می‌گوید : مراقب سعد باشید که لهش نکنید! (به نقل بخاری: سعد را کشتید!)»
👈فقال ناس من أصحاب سعد: اتقوا سعدا لا تطؤه 👉

و عمر بن خطاب می‌گوید :
«او را بکشید، خدا او را بکشد!»
👈فقال عمر اقتلوه قتله الله👉
 
به نقل طبری عمر بالای سر سعد می‌ایستد و می‌گوید:
«سعی‌داشتم آن‌گونه تو را له‌ کنم که اعضایت از هم بپاشد!» ؛
👈ثم قام  -عمر- على رأسه فقال : لقد هممتُ أن أطأک حتى تندر عضوک 👉

و سعد ریش عمر را می‌گیرد و می‌گوید :
« اگر فقط یک مو از ریشم بکَنی، برنمی‌گردی مگر این‌ که دندان سالم در دهانت نیست!» ؛
👈فأخذ سعد بلحیة عمر فقال والله لو حصصت منه شعرة ما رجعت وفى فیک واضحة👉

و بعد می‌گوید:
«(اگر می‌توانستم) تو را به همان قومی که درمیان‌شان بودی و تبعیّت ‌می‌کردی امّا مورد تبعیّت نبودی، ملحق ‌می‌کردم.»
👈وقال سعد: أما والله لو أن بى قوة ما أقوى على النهوض لسمعت منى فی اقطارها وسککها زئیرا یحجرک وأصحابک أما والله إذا لالحقنک بقوم کنت فیهم تابعا غیر متبوع 👉

📚تاریخ الطبری نویسنده : ابن جریر الطبری جلد: 2  صفحه: 459
______________

📌این نحوهء انتخاب به گونه ای بود که حتی #عمر_بن_خطاب را به اعتراف در مورد اشتباه بودن آن واداشت!!

📸 #اسکن_کتاب



➖▪️¤¤🔎📚🔍¤¤▪️➖

🅾️ بدون هیچ شرحی قـــــــــــــــضاوت باشـــــــــــــــــما

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند

✔️قرآن بر " #مسح_پا " نازل شده است؛✔️ (1) ✔️
✔️ شیعه ، اهل سنت واقعی است.
 
👓لطفا با دقت مطالعه فرمایید!

➖▪️¤¤🔎📚🔍▪️¤¤➖

✍️...همانگونه که می دانید اهل تسنن ، در هنگام #وضو کل پاها را می شویند ، در حالیکه شیعیان طبق صریح آیهء قرآن ، پا را مسح می نمایند ؛

نظر این عالم اهل تسنن شنیدنی است که طبق قواعد دستوری آیهء قرآن و طبق برخی از روایات ، حکم به مسح پا می دهد :👇👇

🅾️ ابن حزم اندلسی عالم نامدار اهل سنت در کتاب مشهور [المحلی بالآثار] می نویسد :

[مَسْأَلَةٌ الرِّجْلَانِ فِی الْوُضُوءِ]
مَسْأَلَةٌ: وَأَمَّا قَوْلُنَا فِی الرِّجْلَیْنِ فَإِنَّ الْقُرْآنَ نَزَلَ بِالْمَسْحِ. قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: {وَامْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ وَأَرْجُلَکُمْ} [المائدة: 6] وَسَوَاءٌ قُرِئَ بِخَفْضِ اللَّامِ أَوْ بِفَتْحِهَا هِیَ عَلَى کُلِّ حَالٍ عَطْفٌ عَلَى الرُّءُوسِ

📸 #اسکن_کتاب


و اما رای ما در پاها ؛
⬅️قرآن به مسح➡️ نازل شده است ؛ خداوند متعال فرمود : «و امسحوا برؤوسکم و ارجلکم» [المائدة: 6]
 
و حکم در آن یکی است ؛ چه لام به کسره خوانده شود و چه به فتحه ، 👈در هر دو صورت ، «ارجلکم» عطف بر «رؤوس» شده است.👉
یا عطف بر لفظ و یا عطف بر محلش 👈وغیر از این جایز نیست .👉 زیرا به دلیل قضیه مبتدایی جایز نیست بین معطوف و معطوف علیه ، مانع باشد.

 وَهَکَذَا جَاءَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ: نَزَلَ الْقُرْآنُ بِالْمَسْحِ - یَعْنِی فِی الرِّجْلَیْنِ فِی الْوُضُوءِ - وَقَدْ قَالَ بِالْمَسْحِ عَلَى الرِّجْلَیْنِ جَمَاعَةٌ مِنْ السَّلَفِ، مِنْهُمْ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَابْنُ عَبَّاسٍ وَالْحَسَنُ وَعِکْرِمَةُ وَالشَّعْبِیُّ وَجَمَاعَةٌ غَیْرُهُمْ، وَهُوَ قَوْلُ الطَّبَرِیِّ، وَرُوِیَتْ فِی ذَلِکَ آثَارٌ.

مِنْهَا أَثَرٌ مِنْ طَرِیقِ هَمَّامٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِی طَلْحَةَ ثنا عَلِیُّ بْنُ یَحْیَى بْنُ خَلَّادٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَمِّهِ - هُوَ رِفَاعَةُ بْنُ رَافِعٍ - أَنَّهُ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - یَقُولُ: إنَّهَا « لَا تَجُوزُ صَلَاةُ أَحَدِکُمْ حَتَّى یُسْبِغَ الْوُضُوءَ کَمَا أَمَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ ثُمَّ یَغْسِلَ وَجْهَهُ وَیَدَیْهِ إلَى الْمِرْفَقَیْنِ وَیَمْسَحَ رَأْسَهُ وَرِجْلَیْهِ إلَى الْکَعْبَیْنِ »

و از ابن عباس نقل شده است که می گفت:
👈قرآن بر مسح پاها در وضو نازل شده است،👉 و قول مسح بر پاها عقیده 👈جماعتی از سلف(اصحاب) 👉 بود که از جمله ایشان 👈علی بن ابی طالب (علیهما السلام)👉 و ابن عباس و حسن بصری و عکرمه و شعبی و بسیاری دیگر می باشند و مسح بر پاها قول طبری هم می باشد و در این باره روایاتی را نقل کرده است ، 👈که از جمله ی آنها از رفاعه بن رافع که گفت : از پیامبر شنیدم که فرمود :
نماز احدی از شما جایز نیست تا اینکه وضوی کامل و تمامی بگیرد آنچنان که خداوند بدان دستور داده است. که صورت و دست های خود را تا آرنج بشورد و سر و پاهای خود را تا برآمدگی های آن مسح کند.👉

وَعَنْ إِسْحَاقَ بْنِ رَاهْوَیْهِ ثنا عِیسَى بْنُ یُونُسَ عَنْ الْأَعْمَشِ عَنْ عَبْدِ خَیْرٍ عَنْ عَلِیٍّ " کُنْتُ أَرَى بَاطِنَ الْقَدَمَیْنِ أَحَقَّ بِالْمَسْحِ حَتَّى رَأَیْتُ رَسُولَ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ - یَمْسَحُ ظَاهِرَهُمَا ".

و در روایتی دیگر از امام علی علیه السلام که فرمود :
من فکر می کردم که مسح داخل پا بر مسح کردن سزاوار تر باشد، تا اینکه رسول الله را دیدم که 👈بر روی پاها مسح👉 می کشید.

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/S8onDf

📚  نام کتاب : المحلى بالآثار نویسنده : ابن حزم    جلد : 1  صفحه : 301
 الناشر: دار الفکر - بیروت
➖¤▪️¤➖
✔️قرآن بر " #مسح_پا " نازل شده است؛✔️ (2) ✔️
✔️ شیعه ، اهل سنت واقعی است.
 
👓لطفا با دقت مطالعه فرمایید!
🎴همراه با بحث تخصصی صحت روایت برای اهل فن

➖▪️¤¤🔎📚🔍▪️¤¤➖

✍️...همانگونه که می دانید اهل تسنن ، در هنگام وضو کل پاها را می شویند ،
در حالیکه شیعیان طبق صریح آیهء قرآن ، پا را مسح می نمایند ؛

نظر این عالم اهل تسنن شنیدنی است:👇👇

🅾️ عبد الرزاق در دو روایت به سند صحیح به نقل از ابن عباس (صحابی) و شعبی (تابعی) می نویسد :

📸 #اسکن_کتاب


📝 ترجمه روایت 55 :
و در رواتی از عکرمه از ابن عباس روایت شده که گفت : وضوء دارای دو شستن(صورت و دستها) و دو مسح کردن است .

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/VJcFJA

📝 ترجمه روایت 56 :
از شعبی روایت شده که گفت: اما جبرئیل علیه السلام در باره وضو مسح بر پا را آورد.

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/RdtJ2y

➖▪️➖¤¤¤

🍃هر دو روایت معتبر هست و ما تنها روایت شماره 56 را بررسی می کنیم :

◀️ سند روایت :
56 - عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنِ ابْنِ عُیَیْنَةَ قَالَ: حَدَّثَنَا إِسْمَاعِیلُ بْنُ أَبِی خَالِدٍ، عَنِ الشَّعْبِیِّ قَالَ:  ..

1- عبد الرزاق بن همام الحمیری : ثقة حافظ .
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=4533

2️- سفیان بن عیینة : ثقة حافظ حجة .
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=3443

3- إسماعیل بن أبی خالد : ثقة ثبت .
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=989

4- عامر بن شراحیل الشعبى : ثقة .
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=4099


👈ممکن است مخالفین بگویند شعبی از تابعین هست و روایت مرسل است در جواب می گوییم :
ذهبی در شرح حال شعبی می گوید :
👈مرسل الشعبی صحیح 👉 مرسلات شعبی نزد اهل سنت صحیح است.👌

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/Kfz9F4

📚 نام کتاب : تاریخ الإسلام ت بشار نویسنده : الذهبی، شمس الدین جلد : 3  صفحه : 70 / الناشر: دار الغرب الإسلامی
➖¤▪️¤➖

💠 قضاوت با شما: اهل سنت واقعی کیست⁉️
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند
⁉️⁉️سوالی کوتاه ولی مهم که پاسخی واضح و قاطع می طلبد :

➖¤▪️¤🔎📚🔍¤▪️¤➖

✍️ ... با توجه به منابع اهل تسنن ، این مطلب به روشنی مشخص می گردد که در هنگام تدفین رسول خدا نه تنها ابوبکر و عمر حضور نداشته اند که عایشه نیز حاضر نبوده است‼️

اهل تسنن باید پاسخ دهند که :

⚠️  1- علت عدم شرکت و حضور  خلیفهء اول و دوم در مراسم تدفین رسول خدا صلی الله علیه و آله چیست⁉️
و
2- مشغولیت به چه امری آنان را از این مهم بازداشته است⁉️

👈« أبوبکر ابن ابی شیبه» محدّث ، حافظ ، فقیه ، مفسّر و موّرخ و از اساتید «محمد بن اسماعیل بخاری» صاحب یکی از معتبرترین کتب اهل سنت بنام «المصنف» می‌باشد ، وی تاحدودی پاسخ مارا میدهد :

📸 #اسکن_کتاب


  37046 - ابْنُ نُمَیْرٍ , عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ , عَنْ أَبِیهِ , أَنَّ أَبَا بَکْرٍ , وَعُمَرَ §لَمْ یَشْهَدَا دَفْنَ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ " ; کَانَا فِی الْأَنْصَارِ فَدُفِنَ قَبْلَ أَنْ یَرْجِعَا.

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/8TmiyJ

📚مصنف ابن أبی شیبة /جلد: 7/صفحه: 432

⚠️ 3- بر فرض که اصلا آن حضرت نبی خدا نبود (العیاذبالله) ، اما شوهر عایشه که بود ، براستی چرا عایشه نباید در هنگام دفن همسرش حضور یابد⁉️

📸 #اسکن_کتاب


و

4- عایشه کجا بود که حتی خبر دفن آن حضرت هم به او نرسید تا اینکه در آخر شب صدای بیل و کلنگ را شنید⁉️


11839 - حَدَّثَنَا عَبْدَةُ بْنُ سُلَیْمَانَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَاقَ، عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ، عَنْ عَمْرَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: «مَا عَلِمْنَا بِدَفْنِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ حَتَّى سَمِعْنَا صَوْتَ الْمَسَاحِی مِنْ آخِرِ اللَّیْلِ لَیْلَةَ الْأَرْبِعَاءِ» قَالَ مُحَمَّدٌ: وَالْمَسَاحِی الْمَجَارِفُ "

📚مصنف ابن أبی شیبة / جلد: 3 /صفحه: 32

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/ywQTTr

➖¤▪️¤🔎📚🔍¤▪️¤➖

🔴 #اللهم_العن_الجبت_و_الطاغوت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند

✔️ شرح جالب یکی از شارحین صحاح سته ، بر حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله :
💠 من أحب الحسن و الحسین فقد أحبنی فمن ابغضهما فقد ابغضنی 💠

👓لطفا با دقت مطالعه فرمایید

➖▪️¤¤🔎📚🔍¤¤▪️➖

حافظ سندی :
بغض حسنین [علیهما السلام] همان بغض رسول الله [صلی الله علیه و آله] است ، 👈👈چون در جزئیت وکلیت اتحاد دارند ...

🅾️➖حافظ السندی از جمله علمای اهل سنت و شارح برخی از صحاح سته در شرح روایت رسول الله صلی الله علیه و آله  می نویسد:

قَوْلُهُ: (مَنْ أَحَبَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَیْنَ) بَیَانُ مَا بَیْنَهُمَا وَبَیْنَهُ ـ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ـ مِنَ الِاتِّحَادِ بِسَبَبِ الْجُزْئِیَّةِ وَالْکُلِّیَّةِ فَصَارَ حُبُّهُمَا حُبَّهُ وَبُغْضُهُمَا بُغْضَهُ وَهَذَا یَدُلُّ عَلَى أَنَّ مَحَبَّتَهُمَا فَرْضٌ لَا یَتِمُّ الْإِیمَانُ بِدُونِهَا ضَرُورَةَ أَنَّ مَحَبَّتَهُ کَذَلِکَ

📝 و قول رسول الله "هرکس حسن و حسین را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و هر کس بغض آنان را داشته باشد ، مرا دشمن داشته " این را بیان می کند که :

👈بین حضرت و حسنین در کلیت و جزئیت اتحاد وجود دارد 👉 فلذا حب حسنین حب رسول الله است و بغضشان بغض رسول الله است و 👈این بر آن دلالت دارد که حبشان ضروری است و ایمان بدون حبشان تمام نمی شود👉 همان گونه که محبت رسول الله این گونه است.

🔗 #لینک_کتاب
http://bit.ly/2tdJLXY

📸 #اسکن_کتاب




➕ و همچنین در شرح این روایت (حسین منی وأنا من حسین) می نویسد:

📝 قول رسول الله "حسین از من است و من از حسین"
یعنی رسول الله فرمود:
 بین ما اتحاد و اتصال و جود دارد و صحیح است که گفته شود هرکدام از آن دو از دیگری است.

🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/VYEEcV

📚  نام کتاب : حاشیة السندی على سنن ابن ماجه نویسنده : السندی، محمد بن عبد الهادی  جلد : 1  صفحه : 64 - 65
➖¤▪️¤➖
ــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند
⚠️ تحریفات کتب اهل تسنن‼️

👓 لطفا با دقت مطالعه فرمایید....

▪️¤¤🔎➖📚➖🔍¤¤▪️

✍️.. یکی از روایات متواتری که شیعه و سنی از نبی اکرم صلی الله علیه و آله نقل کرده اند این روایت است :

💠 من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة 💠
💠 هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

✍️..ولی متاسفانه لازم است بدانیم :

این حدیث در کتاب👈صحیح مسلم👉بوده است منتهی دستان امانت نگه دار !  آن را از صحیح مسلم حذف کرده اند و در چاپ های اخیر این کتاب ، این روایت حذف گردیده است‼️

👈 و این مطلبی است که از بررسی کتب اهل سنت مشخص می شود ؛
زیرا گروهی از قدمای علمای اهل تسنن این روایت را با استناد  به "صحیح مسلم" در کتب خود نقل نموده اند ، حال آنکه در کتب اخیر صحیح مسلم اثری از این روایت نیست ‼️👇

📚 در ۲ جای کتاب "الجواهر المضیه" در ج۲ چنین می خوانیم :



❌در صفحه ۴۵۷
👈وقَوله عَلَیْهِ السَّلَام👈فى صَحِیح مُسلم👉من مَاتَ وَلم یعرف إِمَام زَمَانه مَاتَ میتَة جَاهِلِیَّة.

📸 #اسکن_کتاب


❌در صفحه ۵۱۰
👈فیمَا رَوَاهُ 👈مسلم 👉
من مَاتَ وَلم یعرف إِمَام زَمَانه مَاتَ میتَة جَاهِلِیَّة.

📸 #اسکن_کتاب


▪️¤¤🔎➖📚➖🔍¤¤▪️

✅ قضاوت با وجدان های بیدار...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند
✔️ جواز #لعن بر #یزید در منابع اهل تسنن

➖▪️➖➖¤¤🔎📚🔍¤¤¤

✍️ابن عماد حنبلی از علمای بزرگ اهل تسنن از قول تفتازانی که یکی دیگر از بزرگان و اعیان اهل سنت است ، پیرامون #لعن_یزید چنین می نویسد:

👈 وقال التّفتازانی فی «شرح العقائد النسفیة» : اتفقوا على جواز اللعن على من قتل الحسین، أو أمر به، أو أجازه، أو رضی به، قال: والحق إن رضى یزید بقتل الحسین، واستبشاره بذلک، وإهانته أهل بیت رسول الله صلى الله علیه وسلم مما تواتر معناه، وإن کان تفصیله آحادا، قال: فنحن [لا] نتوقف فی شأنه، بل فی کفره وإیمانه، لعنة الله علیه وعلى أنصاره وأعوانه .

👈 همه این نظر را دارند که می توان کسانی را که حسین را کشته اند یا به این کار دستور داده اند ، یا اجازه این کار را داده اند، یا به این کار راضی شده اند را لعنت کرد . و درست آن است که یزید به #قتل_حسین علیه السلام راضی بود ؛ و شادی او از قتل حسین و #اهانت_کردن او به #اهل_بیت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از مطالبی است که به حد #تواتر_معنوی رسیده است ؛ اگر چه تفاصیل آن به صورت خبر واحد نقل شده است ؛ بنا بر این ما در مورد یزید سکوت نمی کنیم ؛ بلکه حتی در #کافر یا #مؤمن بودن او شک نداریم ؛ #لعنت_خدا بر او و یاوران و همکارانش باد.

📸 #اسکن_کتاب




🔗 #لینک_کتاب
https://goo.gl/r7xLk3
https://goo.gl/qq2CTg

🔴 #اللهم_العن_الجبت_و_الطاغوت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تأمل_کنند


⚠️ صحابه و جسارت به امیرمومنان و جنگ و بغض آن حضرت!
👈 بسیاری از صحابه شایسته [کُشتِه شدن]هستند.
➖▪️➖🔎📚🔍¤¤¤
‍ ‍ 🗣امیر صنعانی: بسیاری از صحابه شایسته کشته‌شدن هستند!

✅ بخش اول استدلال:

📝 ابن‌تیمیه، از علمای مشهور حنبلی و پایه‌گذار تفکر سلفیت و وهابیت است. او که مقبولیت زیادی در میان وهابیون و سلفی‌ها دارد و از او به عنوان «شیخ الإسلام» یاد می‌کنند در کتابی که بر ضد شیعیان می‌نویسد اعترافات جالبی می‌کند، یکی از اعترافات این ناصبی این است که صحابه حضرت علی -علیه السّلام- را مانند ابوبکر و عمر دوست نداشتند بلکه بسیاری از صحابه ، حضرت علی -علیه السّلام- سب می‌کردند و بغض ایشان را داشتند و با ایشان به جنگ پرداختند.

✍️ ابن‌تیمیه می‌نویسد:

🔹 ولم یکن کذلک علی، فإن کثیرا من الصحابة والتابعین کانوا یبغضونه ویسبونه ویقاتلونه

🔸 و حضرت علی -علیه السّلام- آنگونه نبود، پس بسیاری از صحابه و تابعین همواره بغض ایشان را داشتند، و به ایشان فحش می‌دادند و با آن‌حضرت به جنگ پرداختند.

📚 منهاج السنة النبویة - ابن تیمیة - ج ٧ - الصفحة ١٣٧ - ١٣٨

📸 #اسکن_کتاب



🔗 #لینک_کتاب
http://shamela.ws/browse.php/book-927#page-3438

..............................

✅ بخش دوم استدلال:

💯 امیر صنعانی از سلفی‌های مشهور روایتی را از رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- نقل می‌کند و سپس آن را تصحیح می‌کند:

🔹 من سب علیًّا فقد سبنی، ومن سبنی فقد سب الله. (حم ک) عن أم سلمة (صح)

🔸 رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله-: هرکسی به علی -علیه السّلام- فحش بدهد، به من فحش داده است، و هرکسی به من فحش بدهد به خداوند فحش داده است. این روایت از أم‌سلمه است (صحیح است).

✍️ وی در ادامه می‌نویسد:

🔹 (فقد سبنی) لأنه قال -صلى الله علیه وسلم-: «علی منی وأنا منه». فسابه ساب له -صلى الله علیه وسلم-.

🔸 سخن رسول‌خدا (به من فحش داده است) زیرا که رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- فرمودند: علی از من است و من از علی هستم. پس فحش‌دهنده به حضرت علی -علیه السّلام- فحش‌دهنده به رسول‌خدا -صلّی الله علیه وآله- می‌باشد.

▪️ سپس در ادامه می‌گوید:

🔹وظاهره وجوب قتل من سب علیًّا لأنه ساب للنبی ولله تعالى ومن سب النبی قتل ومن سب الله قتل 🔹

🔸 و ظاهر این روایت نشان از: وجوب قتل کسی است که به حضرت علی -علیه السّلام- فحش بدهد، چون که فحش به آن‌حضرت، فحش به رسول‌خدا و خداوند می‌باشد و کسی که به رسول‌خدا فحش بدهد کشته می‌شود، و کسی که به خداوند فحش بدهد کشته می‌شود.

📚 التنویر شرح الجامع الصغیر - الأمیر الصنعانی - ج ١٠ - الصفحة ٢٥٣

📸 #اسکن_کتاب


🔗 #لینک_کتاب

http://shamela.ws/browse.php/book-122096#page-5717

🔰 نتیجه‌گیری:
مطابق اقوال علمای مخالفین بسیاری از صحابه دشمن امیرالمومنین علی علیه السلام بودند و به آن حضرت جسارت می‌کردند و با ایشان به جنگ پرداختند، پس بسیاری از صحابه‌ و تابعینی که چنین اعمال زشتی را مرتکب شده‌اند، شایسته قتل می‌باشند.

🔴 #اللهم_العن_الجبت_و_الطاغوت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#نقل_فضایل_از_کتب_مخالفین
💠 اعتراف جالب عالم اهل سنت پیرامون اولین مسلمان در صدر اسلام

♦️♦️➖➖♦️♦️

🗣محمد ابو زهره عالم و نویسنده بزرگ و مشهور اهل تسنن می‌نویسد:

✍️ شیعه معتقد است که سیدنا علی (رض) زودتر ایمان آورد و اموی‌ها و ناصبی‌ها ابو بکر را نخستین مرد مسلمان می‌دانند.

📚 اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، امین الله کریمی، صفحه ۳۲

📃 اسکن کتاب:




📃 پوستر:


______

💥 طبق این اعتراف صریح،دروغ اولین مسلمان بودن ابو بکر ساخته اموی‌ها است و کسانیدکه معتقدند ابوبکر اولین مسلمان بود، ناصبی و دشمن اهل بیت علیهم السلام هستند !!!

✅ نمونه ای دیگر از کتب اهل سنّت بر «سبقت أمیرالمؤمنین در اسلام بر جمیع أمت» و بیان شأن نزول آیه « وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿الواقعة: ١٠﴾» در شأن أمیرالمؤمنین علی علیه السلام :

👈 📚تفسیر ابن أبی حاتم - محققا نویسنده : الرازی، ابن أبی حاتم   جلد : 10  صفحه : 3329-3330
 
قَوْلُهُ تَعَالَى: السَّابِقُونَ
18773 - عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمَا فی قوله: والسابقون السابقون قَالَ: یُوشَعُ بْنُ نُونٍ سَبَقَ إِلَى مُوسَى، وَمُؤْمِنُ آلِ یس سَبَقَ إِلَى عِیسَى، وَعَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ سَبَقَ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ .

📸 #اسکن_کتاب


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند

🚨 یک سوال خیلی ساده

⁉️چرا اهل سنت ، کلمه «ولیّ» درباره امیرمؤمنان علی علیه السلام را به معنای دوستی می گیرند ، اما همان کلمه ولیّ را درباره خلفا ، به معنای خلافت و جانشینی می گیرند⁉️‼️

➖➖▪️➖➖🔎📚🔍...👓

🔰دقت کنید :

به عنوان نمونه:

📚 صحیح مسلم ، کتاب الجهاد و السیر ، باب حکم الفی

📸 #اسکن_ کتاب :










⚠️ #ابوبکر میگوید : انا ولیّ رسول الله
⚠️ #عمر نیز میگوید :انا ولی رسول الله و ولیّ ابی بکر


مترجمان #اهل_سنت ، کلمه #ولیّ را جانشینی ترجمه کرده اند .

🔴 اللهم العن الجبت و الطاغوت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند

❌ #طعن علنی #رسول_خدا صلی الله علیه و آله بر خلیفهء دوم ، از مصادر اهل تسنن...

➖➖▪️➖🔅🌐🔅¤¤¤📚

 📚 نام کتاب : کنز العمال نویسنده : المتقی الهندی  جلد : 8  صفحه : 208

چنین می خوانیم :

📖 ... زمانی که پیامبر همراه با اصحاب در راه مکه مشغول نماز خواندن بودند ، چوپانی همراه گله اش از آنجا می گذشت ،
و #عمر در وسط #نماز فریاد کشید :
ای چوپان شترهایت را بازگردان ‼️
 و شترچران هم چنین کرد ؛


💠پیامبر پس از نماز فرمودند :
چه کسی در بین نماز فریاد زد ؟
گفتند : عمر بود.

💠حضرت فرمودند :
ای زاده #خطاب گویا تو هیچ نمی فهمی⁉️

📸 #اسکن_کتاب :



🔗 #لینک_کتاب:

https://goo.gl/gEZPbn

➖▪️➖➖🔅💠🔅¤¤¤📚

🔴 اللهم العن الجبت و الطاغوت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند

شنقیطی (از علمای اهل تسنن) اعتراف میکند که ، #عمر_بن_خطاب ، در فهم مسائل بسیار واضحی که رسول خدا آنها را برایش تبیین می کرد عاجز بود و تا آخر عمْر آنها را نفهمید .

📸 #اسکن_کتاب :



🔴 اللهم العن الجبت و الطاغوت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein


#اهل_سنت_لطفا_تأمل_کنند

💠 اعتراف جالب "آلوسی" مفسر بزرگ اهل تسنن

➖▪️➖🔎📚🔍¤¤¤

⛔️ جماعتی از اهل تسنن با استناد به روایتی ، عایشه را افضل از صدیقهء کبری سلام الله علیها می دانند‼️

👤
اما نظر "آلوسی" نیز جالب است :
 
📸 #اسکن_کتاب :👇  




📚 تفسیر روح المعانی ، ج2،ص149،150

او ابتدا در مورد اینکه آیا حضرت زهرا بر حضرت مریم سلام الله علیهما افضلیت دارند یا بالعکس بحث میکند و ثابت میکند که 👈 حضرت زهرا سلام الله علیها افضلیت دارند بر حضرت مریم علیها السلام ،

و در ادامه می نویسد :

📝 و من هنا یعلم أفضلیتها على عائشة
📝 و از این جهت دانسته می شود افضلیت او(حضرت صدیقهء کبری سلام الله علیها) بر عائشه

و افرادی این مطلب را رد میکنند (میگویند عایشه بر حضرت زهرا سلام الله علیها افضل است !) و دلیلشان این حدیث است که میگویند : رسول الله فرمود :

نصف دینتان را از حمیراء(عائشة) بگیرید

✅جالب اینجاست که آلوسی پاسخ این مطلب را به زیبایی بیان میکند و میگوید:

👈 جواب اینست که رسول الله میدانست بعد فوتشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) مدت کمی در حیات هستند ، اگر مدت عمر حضرت زهرا (سلام الله علیها) زیاد بود رسول الله میفرمود:

👈خذوا کل دینکم عن الزهراء👉
کل دینتان را از حضرت زهرا سلام الله علیها بگیرید.

➖▪️➖¤¤¤
 
حال ببینیم نظر محدثین بزرگ اهل تسنن در مورد صحت و میزان اعتبار روایت مذکور :
نصف دینتان را از عایشه بگیرید چقدر است⁉️
 
1- امام شوکانی آورده است:
 
حدیث خذوا شطر دینکم عن الحمیراء، قال ابن حجر: 👈لا أعرف له إسناداً👉، ولا رأیته فی شیء من کتب الحدیث
 
ابن حجر عسقلانی میگوید : برای این حدیث هیچ سندی نمیشناسم و این حدیث را در کتب حدیث ندیده ام.
 
إلا فی نهایة ابن الأثیر، وإلا فی الفردوس بغیر إسناد، وسئل عنه المزی والذهبی فلم یعرفاه
 
جز در نهایه ابن اثیر و در الفردوس بدون سند و از مزی و ذهبی در مورد این حدیث پرسیدند پس نمیشناختند این حدیث را.

2- سایت "اسلام ویب" وهابی عربستانی نیز ، در مجموع با بررسی اسناد این روایت میگوید : این حدیث صحیح نیست👌
 
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:
 
فحدیث: "خذوا نصف دینکم من هذه الحمیراء"👈 غیر صحیح. 👉
 
🌐 http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=12234
 
3- البانی نیز در ارواء الغلیل میگوید :
این حدیث جعلی و دروغ بر رسول الله هست!
 
منها حدیث: "خذوا شطر دینکم عن هذه الحمیراء" یعنی عائشة ...أن الحدیث الأول 👈موضوع مکذوب👉 على رسول الله صلى الله علیه وسلم
 
از آنها حدیث نصف دینتان را از عایشه بگیرید این حدیث جعلی و دروغ بر رسول الله ص هست.
 
 📚إرواء الغلیل فی تخریج أحادیث منار السبیل جلد 1 صفحه 10.

➖▪️➖¤¤¤

📌 نتیجه گیری :

آلوسی در مقام پاسخ به کسانی که به این روایت جعلی استناد می‌کنند ، اذعان میدارد که عایشه حتی در مقام قیاس با صدیقه کبری سلام الله علیها نیست!
 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهـم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein


#پاسخ_به_شبهات


☑️ آیا بر اساس روایت «إن الله یغضب لغضبک ویرضى لرضاک » خداوند تابع حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد؟

بخش اول #مطلب_10750

🔘مقدمه:

همواره در طول تاریخ، دشمنان اهل بیت علیهم السلام در پنهان نمودن و انکار فضائل ایشان تلاش بسیار داشته اند تا به خیال خود بتوانند نور اهل بیت علیهم السلام را خاموش کنند اما غافل از اینکه خداوند بر این انگاره مهر بطلان کوبیده؛  می فرماید:

➖«یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون»؛

📚 سوره صف:8

می‌خواهند نور خدا را با دهان‌های خود خاموش کنند؛ ولی خداوند نمی‌گذارد تا اینکه که نور خود را کامل کند و هر چند کافران خوش ندارند.

✔️«عدنان عرعور» نیز یکی از این دشمنان اهل بیت علیهم السلام است. وی برای انکار فضائل آن بزرگواران، به هر مغالطه ای دست می زند. در این نوشتار، در صدد بیان پندار عرعور پیرامون حدیث نبوی «إن الله یغضب لغضبک ویرضى لرضاک» که بیانگر منزلت والای حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است، می باشیم. حدیثی که منابع اهل تسنن به نقل آن اهتمام داشته و با سند معتبر آن را در کتب خود ذکر کرده اند.

#حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها

بخش دوم #مطلب_10750

🔘 بیان شبهه

🔺«عدنان عرعور» کارشناس شبکه صفا، با رد دلالت حدیث شریف «إن الله یغضب لغضبک ویرضى لرضاک» می گوید: خداوند بالاتر از آن است که پیرو یک انسان باشد.

🔻وی ادعا میکند که غضب حضرت زهرا سلام الله علیها، غضب الهی را به دنبال ندارد و دلیل این ادعا را عظمت جایگاه خداوند و غیر ممکن بودن پیروی خداوند از بنده بیان می­کند. بیان عرعور در حقیقت، دفاع از عملکرد ابوبکر به دنبال جریان فدک و غضبناک شدن حضرت زهرا سلام الله علیها بر ابوبکر است. وی می خواهد چنین نتیجه بگیرد که اگر هم حضرت زهرا سلام الله علیها غضبناک شده باشد، باز هم مستلزم غضب الهی بر او نیست. سخن او را می توان اینگونه تبیین کرد:

▪️صغری: غضبناک شدن خداوند از غضب حضرت زهرا پیروی خداوند از احساس یک بنده است.

▪️کبری: پیروی خداوند از احساس یک بنده دون شأن و جایگاه خداوند و غیرممکن است.

▪️نتیجه: غضبناک شدن خداوند به دنبال غضب حضرت زهرا دون شأن خداوند و غیرممکن است.

☑️ «عرعور» با زیر سؤال بردن دلالت حدیث، در پی انکار اصل این روایت می باشد؛ از این رو در پاسخ حلی به این شبهه، ابتدا مغالطه عرعور را تبیین می کنیم؛ سپس به بحث سند روایت و در ادامه، به بررسی دلالت آن می پردازیم. پس از پاسخ های حلی، به جواب های نقضی در این زمینه پرداخته، در نهایت برخی از مقامات اهل بیت علیهم السلام را بر پایه منابع شیعه ذکر می کنیم.

#حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها

بخش سوم #مطلب_10750

❗️بیان مغالطه عرعور❗️

❌در این روایت سخن از تبعیت خداوند از بشر نیست؛ بلکه این حدیث در مقام بیان جایگاه والای معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها و تسلیم محض بودن ایشان در پیشگاه پروردگار است که این مطلب نشانگر این است که آن حضرت به قدری تسلیم خداوند هستند و به نحوی اعمال ایشان مطابق با اراده الهی است که نه تنها رضایت و خشم ایشان به خاطر خداست؛ بلکه خداوند نیز به خاطر ایشان خشنود و غضبناک می شود.

✅ بنابراین حدیث شریف «ان الله یغضب لغضبک» دلالت می کند که خداوند با  غضبناک شدن به خاطر غضب حضرت زهرا سلام الله علیها، مقامی بسیار والا را برای ایشان ثابت می کند و مقامی بالاتر از مقام پیامبران الهی برای صدیقه طاهره قائل شده است چرا که حضرت یونس (علی نبینا و آله و علیه السلام) با آنکه پیامبر الهی ومعصوم بود؛ ولی خداوند متعال با غضب او غضبناک نشد:

🔅«وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ فَنادى فِی الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمین»🔅

 📕سوره أنبیاء: 87

✔️ و ذو النّون (یونس) را [یاد کن]، آن‌گاه که خشمگین [از میان مردم خود] برفت و پنداشت که ما هرگز بر او تنگ نمی‌گیریم، [که ماهی او را بلعید،] پس درون تاریکی‌ها ندا در داد که معبودی جز تو نیست. منزّهی تو. به راستی که من از ستمکاران بودم.

بخش چهارم #مطلب_10750

🔶معصومان، تجلی افعال الهی هستند🔶
آیات متعددی در قرآن وجود دارد که رسول خدا صلی الله علیه و آله را در کنار خدا معرفی و مطرح می کند که حکایت از مقام والای رسول خدا  صلی الله علیه وآله دارد؛ از جمله:

✅ خداوند در سوره ی توبه از بی نیازی مردم توسط خودش و پیامبرش سخن می گوید:

🔅«أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ»🔅

📕سوره توبة: 74

🔺خدا و رسول او مردم را از فضلش غنا می بخشند.

 
✅ در آیه 80 سوره نساء نیز خداوند اطاعت از پیامبر را برابر با اطاعت خود معرفی کرده است:

🔅«مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ وَمَنْ تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظًا»🔅

📕سوره نساء: 80

🔺هر کس پیامبر را اطاعت کند در حقیقت از خدا اطاعت کرده است و هرکه روی برتابد ما تو را بر ایشان نگهبان نفرستادیم.

🔹دو آیه فوق بیانگر مقام والا و ویژه رسول خداست و کسی نمی تواند ادعا کند که در این آیات خداوند خود را تابع و پیرو رسولش معرفی نموده است؛ این روایت هم مانند دو آیه فوق بیانگر مقام والای حضرت زهرا علیها السلام می باشد.

#حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها

🔗http://valiasr-aj.com/10750.cgi

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهـم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

💠
نقل_فضایل_از_کتب_مخالفین

 

💠 معیار و شاخصه پاک دامنی مادران چیست ...

"از منابع عامه"(اهل تسنن)

 

➖♦♦️♦♦♦➖

 

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:

🔰 یا علی لا یحبک الا طاهر الولادة و لایبغضک لا خبیث الولادة 🔰

 

 👈پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:

ای علی! تو را دوست نمی دارد مگر [حلال زاده] و تو را دشمن نمی دارد مگر [حرامزاده].👉

 

📚 ینابیع المودة ، جلد ۱، باب ۴۴، صفحه ۱۵۸

 

🔍 اسکن روایت:

 
و

 

➖♦♦️♦♦♦➖

 🔴 اللهم العن الجبت و الطاغوت

ـــــــــــــــــــــــــ

🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻

https://t.me/al_sadeghein


#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند

#امام_حسن_عسکری علیه السلام در #قنوت خود می‌فرمودند:

💠 امر (خلافت) ما را کسانی به سرقت بردند که مَعادِنُ اُبنِه (لواط) بودند.

📚مصباح المتهجد، صفحه ۱۵۷

📸 #اسکن_کتاب :👇


__________

😓متاسفانه این حقیقت تلخ تاریخی از لابلای #کتب_مخالفین در موارد متعدد به راحتی قابل اثبات است؛

به این نمونه توجه کنید:

⚠️لواط ولید بن عبد الملک خلیفه غاصب اموی با برادرش

➖▪️➖

⬇️ به گزارش "ابن کثیر"عالم بزرگ اهل تسنن ، وقتی سلیمان برادر ولید بن عبد الملک اموی جنازه او را دید گفت:

أشهد أنک کنت شروبا للخمر ماجنا فاسقا و لقد أرادنی على نفسی هذا الفاسق وأنا أخوه ، لم یأنف من ذلک.

شهادت می دهم که تو بسیار شراب می خوردی و در پلیدی غوطه ور بودی؛ و این بدکار مرا خواست که با من عمل ناپسند انجام دهد با اینکه من برادر او هستم و از این کار هیچ بدش نمی آمد

📚البدایة و النهایة، جلد ۱۰، صفحه ۱۱

📸 #اسکن_کتاب :👇




و



چنین حرامیان حق اهل بیت علیهم السلام را غصب کردند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻
https://t.me/al_sadeghein

#نقد_وهابیت

 🔎ابن تیمیه(پایه گذار اعتقادی وهابیت) را بهتر بشناسیم 🔍

 

👈 ابن تیمیه و اعتراف به: هجوم به بیت أمیرالمؤمنین علی و فاطمه علیهما السلام

 

➖¤¤ 🔎📚🔍 ¤¤➖

 

✍   ...هجوم به خانه ی حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها از مسلمات تاریخی است ؛ ولی همواره مخالفین شیعه سعی در انکار آن دارند ، در حالیکه شواهد قوی و بعضا اعترافات در این زمینه در کتب‌شان موجود است.

 

ابن تیمیه نیز به اصل ماجرا اذعان دارد ولی توجیه او را بنگرید:👇👇

 

ابن تیمیه چنین مینویسد :

 

📝 وغایة ما یقال إنه کبس البیت لینظر هل فیه شیء من مال الله الذی یقسمه وأن یعطیه لمستحقه ثم رأى أنه لو ترکه لهم لجاز فإنه یجوز أن یعطیهم من مال الفیء

 

🔸 و نهایت چیزی که گفته می‌شود این است که او -ابوبکر- ناگهانی به خانهٔ فاطمه -علیها السّلام- هجوم برد تا ببیند چیزی از مال خدا که آن را تقسیم می‌کند -بیت المال- در آن جا وجود دارد یا خیر تا آن مال را به مستحقش بپردازد. 🔸

📚 منهاج السنة النبویة، جلد ٨، صفحه ۲۹١

 

📃 اسکن:

http://bit.ly/2EwbM2f

 📃 لینک مطلب از سایت «المکتبة الشاملة»:

 http://shamela.ws/browse.php/book-927#page-4123

_____________

 

✅ شرح عبارتی که ابن تیمیه استفاده کرده است:

 

واژه 👈 (کبس)👉  (إِنَّهُ کَبَسَ الْبَیْتَ) :

 
ابن تیمیه برای هجوم ابوبکر به خانه ی حضرت زهراء سلام الله علیها از واژه ی👈کبس👉 استفاده کرده که در لغت به

معنای 👈(هجوم ناگهانی) است.

◀ به عنوان مثال در قاموس المعانی این واژه چنین معنا شده است : 

📌کبس القَوْمُ دارَهُ : ناگهان به خانه او حمله کردند

http://www.almaany.com/ar/dict/ar-fa/%D9%83%D8%A8%D8%B3

 

📌کبس القوم داره :هجموا علیها فجأة

 http://www.almaany.com/ar/dict/ar-ar/%D9%83%D8%A8%D8%B3

_____________

❌ ابن تیمیه  برای اینکه از آبروی نداشتهء خلفای خود دفاع کند به اهل بیت پیامبر علیهم السلام توهین میکند!

و میگوید خواست ببیند که پولی در بیت بوده است یا خیر‼️و به مصادیق آیه تطهیر اتهام دزدی می‌زند‼️

 

آنچه که مهم است آن است که قضیه حمله و جسارت به ساحت فاطمی سلام الله علیها به قدری مشهور و معروف است که این شیخ الاسلامِ!!وهابیت ،

برای فرار از این مخمصه چنین حرف زشتی را زده است.

 

➖¤¤➖

🅾️ قــــــــضاوت باشــــــــما صاحبان وجدان های بیدار 🅾️

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

🔺کانال #الصـادقیـــن_علیهــم_السلام🔻

https://t.me/al_sadeghein




باعتراف الوهابیه لا یوجد سند یثبت شخصیت ابن سباء .

السوال: لماذا الی الیوم تکذبون علی الامه وتدعون أن ابن سباء مؤسّس التشیع ؟؟!!

* اعتراف عالم « مفتی » سلفی ها بر :
نبود شخصیتی به نام «ابن سباء» که مؤسس تشیع باشد.


* جهت دانلود روی ویدئو راست کلیک کرده  سپس گزینه save video as را انتخاب نمائید.

ویژگی طرفداران ابن تیمیه در کلام عالم اهل سنت

 

 

« یا خیبه من اتبعک فإنه معرض للزندقه والانحلال و لا سیما إذا کان قلیل العلم والدین باطولیا شهوانیا. لکنه ینفعک ویجاهد عندک بیده ولسانه وفی الباطن عدو لک بحاله وقلبه  فهل معظم أتباعک إلا قعید مربوط خفیف العقل، أو عامی کذاب »


ذهبی در نامه ای به ابن تیمیه چنین می نویسد:


ای بیچاره هر کسی که از تو پیروی کند در معرض کفر قرار می گیرد به خصوص اگر علم و دینداریش کم باشد و اهل باطل وبه دنبال شهوات نفسش باشد ولی آن شخص به تو نفع می رساند و با دست و زبانش به تو کمک می کند اما در باطن و درونش دشمن تو است آیا جز این است که پیروان تو جز افراد زمین گیر و دست و پا بسته و کم خرد و یا بی سواد و یا بسیار دروغگو،هستند؟

السیف الصقیل، ص152


ابن تیمیه اسلام را پاره پاره کرد [مصادر اهل سنت]

 

 

شیخ یوسف الدجوی (از علمای بزرگ اهل سنت):

 وانظر کتب المذاهب الاربعة (حتی مذهب الحنابلة) فی آداب الزیارته - صلی الله علیه وسلم - تجدهم قد استحبوا التوسل به إلی الله تعالی حتی جاء ابن تیمیة فخرق الاجماع وصادم المروز فی الفطر، مخالفاً فی ذلک العقل والنقل.

در کتب مذاهب چهارگانه (حتی مذهب حنابله)  آداب زیارتش - صلی الله علیه (وآله) وسلم- را نگاه کن، خواهی دید که همه توسل به او را مستحب دانسته اند، تا اینکه ابن تیمیه آمد و جماعت مسلمین را پاره پاره نموده، به آنان صدمه زد. او در این مورد با عقل و نقل مخالفت کرد.

مقالات و فتاوی الشیخ یوسف الدجوی.ج1 ص256.ط الامیریة_القاهر

 

شفا گرفتن عالم اهل سنت با تربت امام حسین (علیه السلام)

 

 

سمعت أحمد یقول: سمعت أبا بکر یقول: سمعت الخلدی یقول:کَانَ فِیَّ جَرَبٌ عَظِیمٌ کَثِیرٌ، قَالَ: فَمَسَحْتُ بِتُرَابِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ، قَالَ: فَغَفَوْتُ فَانْتَبَهْتُ، وَلَیْسَ عَلَیَّ مِنْهُ شَیْءٌ.


ابو محمد خلدی ( از شیوخ و ائمه ی اهل سنت ) می گوید که بیماری پوستی شدیدی داشتم پس تربت قبر حسین را به پوستم کشیدم و بعد از آن خوابیدم.وقتی بیدار شدم اثری از بیماری نیافتم.


الطیوریات ،ج3، ص912، ح847 / ط اضواء السلف


باعتراف الوهابیه لا یوجد سند یثبت شخصیت ابن سباء .

السوال: لماذا الی الیوم تکذبون علی الامه وتدعون أن ابن سباء مؤسّس التشیع ؟؟!!

 

* اعتراف عالم « مفتی » سلفی ها بر :
نبود شخصیتی به نام «ابن سباء» که مؤسس تشیع باشد.